سفارش تبلیغ
صبا ویژن

گاتر چیست

زمانی که برای اولین بار در یکی از پروژه ها از گاتر استفاده کردیم، هنوز درست نمی دونستم گاتر چیست و به چه دردی می خورد. سرمایه گذار خواسته بود و مهندس شرکت هم در چند پروژه ی قبلی هم گاتر نصب کرده بود. به مرور توجهم نسبت به این ابزار جلب شد و کم کم دیگر همه جا گاتر می دیدم!! 

الان جزو طرفداران و پیشنهاددهندگان این ابزار مفید به همه هستم و درباره اش می نویسم. 

گاتر نوعی زه کشی خطی است. امروزه گاتر را به صورت کانال های پیش ساخته استفاده می کنند. گاتر از دو بخش اصلی کانال و درپوش درست شده. اغلب گاتر را در فضاهای خارجی که احتمال جمع شدن آب های سطحی در آن ها وجوددارد نصب می کنند. فضاهایی مثل استخر، پارکینگ، آشپزخانه های صنعتی، کارخانجات و غیره. 

هر فضایی به گاتر مناسب خودش نیاز دارد. گاتر پارکینگ باید مقاومت وزنی بالایی داشته باشد. به دلیل رفت و آمد اتومبیل. گاتر رمپ هم همین طور. گاتر رمپ حتی از گاتر پارکینگ هم باید مقاوم تر باشد. معمولا از گاتر چدنی به عنوان گاتر رمپ و گاتر پارکینگ استفاده می شود. 

گاتر استخر که گریل استخر یا گریل آب هم گفته می شود، امروزه جزو لاینفک سازه ی استخر به شمار می آید. برای گاتر استخر معمولا از جنس پلاستیک یا استیل استفاده می شود. گاتر پلاستیکی پلی آمیدی نوعی گاتر بسیار مقاوم است که به عنوان گاتر استخر هم استفاده می شود. گاتر استیل هم برای استخر مناسب است. استیل 304 یا 316 برای ساخت گاتر مناسب است. این استیل زنگ نمی زند و دچار خوردگی نمی شود. 

نصب گاتر پیچیدگی خاصی ندارد. ولی باید با اندازه گیری دقیق انجام شود. استفاده از گاتر در مقابل هزینه های مربوط به تعمیرات ساختمان کاملا مقرون به صرفه است. قیمت گاتر پلاستیکی پلی آمیدی از قیمت گاتر استیل و گاتر چدنی ارزان تر است. ضمن این که غیر از پارکینگ و رمپ در همه ی فضاها قابل استفاده است.