سفارش تبلیغ
صبا ویژن

گاتر کنسولی استخر

 

هنگامی که یک استخر دارید، باید به فکر تعبیه ی یک سیستم تخلیه ، یا اصطلاحا زه کشی خطی باشید. اطراف استخر، مستعد جمع‌آوری آب است و آن را به منطقه‌ای لغزنده برای کودکان و بزرگسالان تبدیل می‌کند.

گاتر استخر یا گریل استخر

گاتر استخر را گریل استخر هم می نامند. از گاتر پلاستیکی، گاتر استیل و گاتر کنسولی می توان به عنوان گاتر استخر استفاده کرد. 

گاتر کنسولی نوعی سیستم زه کشی خطی مخفی است. مخفی بودن ـن به این دلیل استکه بخش عمده ی آن در زیر کف سازی قرار می گیرد و فقط شیار باریکی دیده می شود که آب از آن شکاف به سمت مجرای فاضلاب هدایت می شود. 

اهمیت زهکشی مناسب

آبی که روی عرشه استخر شما ایستاده نیاز به خروجی ایمن دارد. تخلیه ناکارآمد عرشه استخر، گودال‌هایی ایجاد می‌کند و با وجود رطوبت بیش از حد، به زودی لکه‌ها و کپک‌های زشتی در آن ناحیه ایجاد می‌شود. علاوه بر آبی که از استخر شما در حین استفاده از آن پاشیده می شود، حتی باران و سایر منابع بیرونی نیز می توانند در ایجاد این آشفتگی لغزنده نقش داشته باشند.

درصورنی که باکس های گل و گیاه در اطراف استخر دارید، آن هاهم می توانند در ایجاد و رشد کپک و قارچ موثر باشند. در صورت عدم وجود سیستم گاتر استخر، آب استخر ممکن است از پاسیو شما به محوطه مجاور سرازیر شود. آب بیش از حد ممکن است گیاهان شما را غرق کند، خاک را بشوید و آب گل آلود را به داخل استخر منتقل کند.

در هنگام تهیه ی گاتر استخر این نکان را در نظر بگیرید:

امکان ساخت سفارشی

هر استخر و عرشه منحصر به فرد است، بنابراین نیاز به یک سیستم زهکشی متناسب با چیدمان خود دارد. گاترهایی که در طول های مختلف وجود دارند را می توان با جفت کردن آنها با قطعات گوشه ای مطابق با نیاز، تنظیم کرد. لوله هایی با اتصالات چپ و راست به شما کمک می کنند آب را به گونه ای هدایت کنید که بهترین کارایی را برای شما داشته باشد.

سهولت نصب

نصب زهکشی عرشه در کانال های نسبتا کم عمق اطراف استخر راحت است. هنگامی که اجزای زهکشی به خوبی در شکاف های کم عمق قرار می گیرند، برای حفر گودال های عمیق نیازی به بیل مکانیکی حرفه ای ندارید. حتی اگر شامل کمی دانه بندی و ریختن مقداری بتن باشد، کل فرآیند نصب به مراتب قابل اجراست.

 استفاده از مواد با کیفیت

از گاتری استفاده کنید که دربرابر مواد شوینده، اشعه UV و دیگر عوامل مخرب، مقاوم باشد و خورده نشود. یا تغییر رنگ ندهد. 

تسهیل در نظافت

نصب یک درپوش که همسطح کف ساری باشد، از زمین خوردن تصادفی جلوگیری می کند. علاوه بر این، روکش‌هایی با دهانه‌های نسبتاً کوچک باعث می‌شوند که زباله‌ها به داخل فاضلاب شما نفوذ نکنند. درب محافظ تخلیه که به راحتی قابل جدا شدن است و از فاضلاب شما در برابر زباله های ناخواسته محافظت می کند، تمیز کردن دوره ای این کانال ها را آسان می کند.